Iskolások problémái – a pedagógusok bepillantást nyerhettek a gyermekek lelkivilágába

Bár a tanév befejeződött, de az iskolában nem állt meg az élet. Jól mutatja mindazt, hogy a könyvtár szervezésében, Csergőffy Dóra klinikai szakpszichológus, család- és párterapeuta, mozgás- és táncterápiás csoportvezetőt hívták meg, aki egy interaktív előadást tartott pedagógusoknak és szülőknek. 

Csergőffy Dóra pszichológus diplomát a Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi karán szerezett. A Pécsi Tudományegyetem Pszichológiai Intézetében szakvizsgázott, gyermek- és ifjúságklinikai szakirányon. Család- és párterápia mellett, a dinamikus mozgásterápiás képzést végezte el. A Semmelweis Egyetem I. számú Gyermekklinika Gyermek és Ifjúságpszichiátriai osztályán kezdett el dolgozni, ott szerezett diagnosztikai és terápiás tapasztalatokat. Később a veszprémi Nevelési Tanácsadó munkatársa lett. Emellett a balatonkenesei Családsegítő Szolgálatnál tartott családterápiás alkalmakat, illetve a veszprémi Hittudományi Főiskolán tanít.
-Különböző életkorú és problémájú gyermekekkel és szüleikkel foglalkoztam munkám során. Pár- és családterapeutaként meggyőződésem, hogy a gyermekkel kapcsolatban felmerülő problémákat csak a család, elsősorban a szülő bevonásával lehet tartósan megoldani, mivel egyrészt a gyermeket a szülei ismerik legjobban, másrészt nem függetleníthető attól a környezettől, amelyben él. Ez különösen igaz a 3 év alatti gyermekek esetében – kezdte Csergőffy Dóra, aki prezentációs előadásában napjaink egyik sarkalatos témájáról beszélt, mégpedig az iskolások problémáiról. 
A vitaindító előadásban Dóra célja elsősorban az volt, hogy legyen meg a kommunikáció a pszichológus, a pedagógus és a szülő között. Problémákat vetett fel, ő adta a diagnosztikai hátteret, bevonva az érdeklődőket. Magyarországon kevésbé esik szó az iskolai bántalmazásról, hogy a gyerekek az iskolában és az interneten milyen veszélyeknek vannak kitéve, amelyet eleinte nem is veszünk észre, csak a tüneteket, hogy szótlanná válik a viselkedése, és hogy ilyenkor mit lehet tenni. Csergőffy Dóra több problémát is felvetett még, mint például a hangulat- és tanulási zavart, hogy mit jelent a gyermekkori depresszió. Az autizmusról is beszélt, és a figyelem zavarról, amelyet nagyon könnyen rásütnek a gyerekekre, holott ez egy pszichiátriai kórkép. 
A program a Csopaki Könyvtári, Információs és Közösségi Hely szervezésében, a Könyvtárellátási Szolgáltató Rendszer keretében, az Eötvös Károly Megyei könyvtár támogatásával valósult meg.